Regulamin
Niniejszy
Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży przy wykorzystaniu serwisu
internetowego dekorami.pl oraz określa zasady wykonywania tych umów. Regulamin
określa prawa i obowiązki właściciela serwisu
www.dekorami.pl i Klienta oraz zasady
postępowania reklamacyjnego.
Właścicielem
serwisu dekorami.pl, administratorem danych oraz sprzedawcą jest spółka
technoCOLOR z siedzibą w Katowice, ul. Rolna 60, NIP 954 00 25 497, REGON
272657203, Nr wpisu do CEIDG prowadzonej przez Ministra Gospodarki
28163/93819 (nazywana dalej Sprzedawcą). Aktualne dane kontaktowe znajdują
się w zakładce
Kontakt Złożenie zamówienia
przez Klienta jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. Klientem
mogą być pełnoletnie osoby fizyczne oraz osoby prawne, a także jednostki
organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. Za konsumenta uważa się osobę
fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Od 1.01.2021 osoby
fizyczne prowadzące działalność w oparciu o wpis do CEiDG kupujący towary lub
usługi w celach związanych z działalnością gospodarczą, a które nie mają
charakteru zawodowego uzyskują dodatkowe uprawnienia, a mianowicie prawo do odstąpienia od umowy zawartej na
odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, poza przypadkami wyłączeń
przedmiotowych opisanych w sekcji Reklamacje i Zwroty oraz uprawnienia z
tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Każdy Klient korzystający ze strony ma obowiązek podania
w formularzu zamówienia pełnych i zgodnych z prawdą danych, korzystania z
strony w sposób nie ingerujący w jego funkcjonowanie, korzystania ze strony w
sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz samego serwisu, korzystania ze
treści zamieszczonych na stronie w zakresie własnego użytku, niedostarczania i
nie przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, korzystania ze Sklepu
w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej
Polski oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.
Poprzez
złożenie zamówienia Klient potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu
oraz zaakceptował jego postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania. Postanowienia niniejszego
Regulaminu zastępują wszelkie ustnie lub pisemnie uprzednio ustalane warunki
dostaw, płatności, gwarancji i odpowiedzialności Sprzedawcy, chyba że zawarto z
Klientem odmienną umowę.
Prezentowane w serwisie cenniki, otrzymane wyceny,
reklamy oraz inne informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu
Cywilnego. Są one zaproszeniem do zawarcia umowy przed przedstawieniem oferty
kupna.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treści
dostarczane przez Klientów w ramach realizacji zamówień oraz za szkody wynikłe
z podania przez Klienta fałszywych lub błędnych danych w zamówieniu. Za
wszelkie wynikłe z tego faktu szkody odpowiedzialność ponosi Klient.
Przedmiot działalności serwisu
Serwis
DEKORAMI prezentuje ofertę tapet na wymiar pod indywidualne zamówienie klienta.
Serwis
nie jest sklepem internetowym i nie umożliwia
zakupu on-line. Konta użytkowników zakładane są jedynie podmiotom profesjonalnym
współpracującym z właścicielem serwisu.
Warunki realizacja zamówienia
Procedura
składania zamówienia oraz warunki dostaw opisana jest w zakładce Informacje
Ceny
produktów i ewentualnego montażu kalkulowane są na indywidualne zapytanie.
Ostateczna wiążąca cena podana jest na fakturze proforma. Zamówienia
realizowane są po opłaceniu pełnej kwoty faktury pro-forma.
Klient
zobowiązany jest poinformować w mailu potwierdzającym zamówienie jaki dokument
sprzedaży ma zostać wystawiony do otrzymanej płatności. Zgodnie z aktualnie
obowiązującymi przepisami po wystawieniu paragonu nie jest już możliwa zmiana
na fakturę VAT
Zamówienia
można składać 24 godziny na dobę, przez cały rok. Dostępne terminy realizacji
zlecenia określone są w zakładce Jak zamawiać i liczą się od daty
zapłaty. Za dni robocze uznaje się: poniedziałek – piątek w godzinach 8.00
-17.00. W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności uniemożliwiających
realizację zlecenia w podanym terminie, klient zostanie o tym poinformowany.
Zamówienia
dostarczamy za pośrednictwem kuriera. Istnieje też możliwość odbioru osobistego
w punkcie obsługi w Katowicach, ul. Rolna 60 po wcześniejszym uzgodnieniu.
Wszelkie
terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego. Termin oznaczony w
dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu
oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu
terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
Klient
zamawiający wydruk tapety z własnego pliku deklaruje, że posiada prawa
autorskie do wszystkich zdjęć i innych elementów projektu, które przesłał do
druku i nie narusza swoim działaniem praw osób trzecich. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za zawartość użytych przez Klienta materiałów.
Zapłatę
za zamówione produkty można uiścić przelewem tradycyjnym na konto, kartą
płatniczą on-line (okresowo mogą pojawiać się ograniczenie tej
formy) , także gotówką lub kartą płatniczą w punkcie obsługi (przedpłata)
W
przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę np. z
przyczyn zależnych od technologii produkcji na indywidualne zamówienie,
niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy,
zawiadamia o tym Klienta i zwraca całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
Reklamacje i zwroty.
Sprzedający
odpowiada za wady przedmiotu zamówienia na zasadach określonych przez Kodeks
cywilny.
Reklamacji podlegają wady fizyczne
produktu powstałe w wyniku błędu w procesie produkcyjnym znaczące różnice kolorystyczne
(np. fioletowy zamiast różowego) w odniesieniu do zaakceptowanego wydruku
próbnego przy zachowaniu okresu referencyjnego (realizacja w ciągu max 3 dni od otrzymania próbki) i rozbieżność
pomiędzy zawartością dostarczonej przesyłki, a treścią zamówienia
Sprzedawca pakuje zamówienia
w sposób uniemożliwiający zniszczenie znajdujących się wewnątrz produktów.
Jeżeli dostarczone Klientowi paczki posiadają widoczne uszkodzenia i istnieje
uzasadnione przypuszczenie, że wyrób został uszkodzony należy ten fakt zgłosić
kurierowi w trakcie dostawy i spisać protokół szkody w jego obecności. W
uzasadnionych przypadkach należy odmówić przyjęcia takiej przesyłki oraz
niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
Przed instalacją produktu na ścianie należy,
zgodnie z instrukcją, sprawdzić czy produkt jest wolny od wad. Reklamację
dotyczącą ewentualnych wad fototapet, typu różnice kolorystyczne pomiędzy
brytami, niezgodności wzoru pomiędzy brytami lub inne niezgodności pomiędzy
brytami należy zgłosić przed zamontowaniem jej na ścianie. W
przypadku gdy montaż zostanie rozpoczęty lub wykonany, a produkt nie będzie
mógł zostać do nas odesłany w stanie nienaruszonym reklamacja nie przysługuje, chyba, że klient
zamówił tapetę wraz z usługą montażu.
Reklamacji
nie podlegają:
- różnice
kolorystyczne pomiędzy odcieniem koloru widzianego przez Klienta na
monitorze a wydrukiem. Takie różnice są naturalne i wynikają z różnego
sposobu budowania koloru na monitorze i w druku oraz indywidualnymi
ustawieniami monitora. Ponadto odcień różni się w zależnosci od wybranego podkładu, a niektóre kolory (np. szary) są wyjątkowo
podatne na zmianę tonacji w zależności od temperatury światła oraz
otoczenia kolorystycznego. W razie wątpliwości przed zakupem klient może poprosić o płatną próbkę referencyjną (detal 1:1 na docelowym podkładzie; ważna 3 dni od otrzymania)
- jakość i wygląd wzorów, zdjęć
i grafik, które są dostarczone na zasadach „jakimi są”. W razie watpliwości przed zakupem klient może poprosić o bezpłatne podglądy fragmentów wzoru w skali 1:1 lub zamowić płatną próbkę detalu
- jakość druku
wynikająca z przesłania przez Klienta za niskiej jakości zdjęć, o niskiej
rozdzielczości, zdjęć niedoświetlonych, prześwietlonych, itd.
- uszkodzenia
wynikające z niewłaściwego użytkowania produktu, powstałe w trakcie
montażu, wskutek błędów montażysty lub niewłaściwego przygotowania podłoża
lub w ramach normalnego zużycia
W
przypadku ujawnienia wad Klient powinien je niezwłocznie wskazać i doręczyć reklamację Sprzedawcy w formie pisemnej. Jeżeli Klient
nie wskazał widocznych wad, towar uważa się za dostarczony bez wad i zgodnie z
zamówieniem, chyba że wada ta nie była widoczna w trakcie sprawdzania towaru.
Jeżeli wada ujawni się w późniejszym terminie, należy ją zgłosić niezwłocznie
po wykryciu, nie później niż w terminie 14 dni od jej wykrycia w przeciwnym
razie towar uważany jest za zgodny z zamówieniem i przyjęty bez zastrzeżeń
przez Klienta. Sprzedawca odpowiada z
tytułu rękojmi, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania
towaru Klientowi, będącemu konsumentem. Sprzedający ponosi odpowiedzialność
wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i
kolejnych za wady (rękojmia). Sprzedający na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu
cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad
fizycznych i prawnych (rękojmia).
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów będących
przedsiębiorcami w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego poza przypadkiem osoby fizycznej prowadzącej
działalność w oparciu o wpis do CEiDG kupującej towary lub usługi w celach
związanych z działalnością gospodarczą, a które nie mają charakteru zawodowego –
zostaje całkowicie wyłączona.
Reklamacje
Klient zobowiązuje się złożyć w przeciągu 14 dni roboczych od momentu
dostarczenia towaru pocztą elektroniczną lub tradycyjną z załączonym opisem
wady, skanem lub kopią dowodu zakupu i dokumentacją fotograficzną zauważonej
wady. Klient może zostać poproszony o odesłanie reklamowanego towaru celem
rozpatrzenia zasadności reklamacji w terminie 3 dni roboczych od doręczenia mu
wezwania. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie do 14 dni roboczych od
otrzymania informacji przez Sprzedawcę. Odpowiedzialność Sprzedawcy odgranicza się wyłącznie do wartości reklamowanego produktu. Produkt wolny od wad zostanie wysłany w
terminie 14 dni roboczych licząc od daty otrzymania protokołu i dowodu zakupu.
Sprzedawca zwróci poniesione przez Użytkownika koszty wysyłki za odesłanie
wadliwego produktu. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji wszelkie koszty
pokrywa Użytkownik.
Odstąpienie od umowy
Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w
wypadku gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb Zamówienia na produkty dostępne w serwisie
DEKORAMI realizowane są na indywidualne
zamówienie zgodnie ze szczegółową specyfikacją klienta, ściśle związane z osobą
kupującego. Zamówiony przez Klienta produkt jest skonfigurowany na podstawie
indywidualnego i szczegółowego zamówienia, dlatego też zgodnie z art. 38 pkt.3
Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827 z
póź. zm.) prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub
na odległość Klientowi nie przysługuje.
Jeżeli
dostarczone zamówienie nie odpowiada ustaleniom zawartej umowy, za co winę
ponosi Sprzedawca, Klient ma obowiązek niezwłocznie poinformować o tym
Sprzedawcę oraz wyznaczyć Sprzedawcy dodatkowy termin nie krótszy niż 10 dni na
realizację zamówienia. Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy, w przypadku
wystąpienia okoliczności, które są od niego niezależne i których nie mógł
przewidzieć, a także w przypadku gdy Klient naruszył niniejszy Regulamin lub
ustalone warunki zamówienia. Odstąpienie Sprzedawcy od umowy wskazane powyżej
może nastąpić w każdym terminie i nie nakłada na Sprzedawcę obowiązku wypłaty
Klientowi odszkodowania.
Rozstrzyganie sporów
1. W
przypadku, gdy Sprzedawca nie uzna reklamacji Konsumenta, a ten nie zgadza się
z jego decyzją, Konsument może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do
Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego („Sąd Polubowny”), działającego przy
właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
2. Sprawę
do Sądu Polubownego może wnieść Konsument, ale także Zamawiający niebędący
Konsumentem, składając odpowiedni wniosek (w zależności od wybranego sposobu rozstrzygnięcia
sprawy może być to wniosek o wszczęcie i przeprowadzenie mediacji lub o
rozpoznanie sprawy przez Sąd Polubowny) do właściwego terenowo Wojewódzkiego
Inspektoratu Inspekcji Handlowej.
3.
Formularze wniosków, o których mowa powyżej, dostępne są na stronach
internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, których lista z
danymi teleadresowymi znajduje się na stronie internetowej
www.uokik.gov.pl.
4.
Rozwiązanie sporu w wyniku procedury mediacji ma charakter dobrowolny i nie
podlega egzekucji administracyjnej, ani sądowej; nie służy od niego odwołanie.
Rozwiązanie sporu w wyniku mediacji nie wpływa na możliwość skierowania sprawy
pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego lub Sądu Polubownego.
5. W
przypadku skierowania sprawy pod rozstrzygnięcie Sądu Polubownego, ugoda oraz
wyroki wydane przez ten sąd mają moc wyroku sądu powszechnego. Od wyroku
wydanego przez Sąd Polubowny można wnieść skargę do sądu powszechnego. W
przypadku zawarcia przez Strony ugody przed Sądem Polubownym, Strony nie mogą
jej zaskarżyć.
6.
Zamawiający, będący Konsumentem, ma także prawo skierowania sprawy do
rozpatrzenia przez Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub może
zasięgnąć pomocy u właściwej terenowo Federacji Konsumentów. Informacje o
Federacji Konsumentów znajdują się pod adresem:
www.federacja-konsumentów.org.pl.
7. Konsument
może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego
lub pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/ lub dokonując wyboru
dowolnego podmiotu uprawnionego spośród znajdujących się w rejestrze UOKiK.
Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.
8. Sądem
właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umów zawartych z
przedsiębiorcami jest sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
Ochrona danych osobowych
Podanie
przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże nie podanie tych danych
uniemożliwia złożenie zamówienia. Dokonując zakupu, wysyłając zapytanie lub wiadomość przez formularz kontaktowy lub maila,
Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie przez
sprzedawcę danych osobowych Klienta w celu i w zakresie potrzebnym dla
wykonania przez sprzedawcę zamówienia (tj. dla dostarczenia Klientowi przesyłki
i dokonania rozliczeń) lub komunikacji. Dane będą przetwarzane z zachowaniem wszelkich wymogów
bezpieczeństwa, które określono w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie
danych osobowych (Dz.U. z 2002r., Nr 101 poz.926 z późn.zm.) oraz w wydanych na
jej podstawie przepisach wykonawczych. Klient ma prawo wglądu do swoich danych
osobowych, ich poprawiania, a także prawo żądania zaprzestania ich
przetwarzania i ich usunięcia z bazy danych, co należy zgłosić do administratora
danych, w formie pisemnej. Na potrzeby realizacji zamówienia Kupującego zbierane są następujące dane osobowe:
·
e-mail – niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;
·
imię, nazwisko, adres , numer telefonu – wymagany przy dostawie kurierskiej
lub koordynacji montażu
Prawa autorskie
Treści prezentowane na stronie
www.dekorami.pl, a w
szczególności wzory tapet, wizualizacje, artykuły, zdjęcia produktów i
realizacji objęte są prawami autorskimi wg. Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. – o
prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Korzystanie z tych treści , ich kopiowanie, powielanie,
rozpowszechnianie, korzystanie i czerpanie korzyści wymaga pisemnej zgody właściciela
serwisu.
Klient
zamawiający wydruk tapety z własnego pliku deklaruje, że posiada prawa
autorskie do wszystkich zdjęć i innych elementów projektu, które przesłał do
druku i nie narusza swoim działaniem praw osób trzecich. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za zawartość użytych przez Klienta materiałów.
Postanowienia końcowe
Żadne z
postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Nabywcy. Nie
może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności
jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje
bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce
zakwestionowanego przepisu regulaminu
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu z serwisu spowodowanych
pracami konserwacyjnymi, usuwaniem usterek lub modernizacją.
Informacje
znajdujące się na
www.dekorami.pl nie stanowią oferty w
rozumieniu Kodeksu Cywilnego, są jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań
(zgodnie z art. 71 k.c.). Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnego
dokonywania zmian i modyfikacji Regulaminu. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze
dostępna dla Nabywcy na stronie internetowej sprzedawcy. Zmiany obowiązują od
daty opublikowania ich na stronie, przy czym nie naruszają one praw nabytych
Klientów na podstawie poprzednio obowiązującego Regulaminu.
W
kwestiach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się obowiązujące
przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy ustawy o prawach konsumenta z
dnia 25 grudnia 2014 oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
danych osobowych. Sądem rozstrzygającym spory nierozstrzygnięte na drodze polubownej
z klientem będącym konsumentem, jest Sąd Rejonowy z zastosowaniem ogólnej
właściwości miejscowej, a z klientem niebędącym konsumentem sadowi właściwemu
ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2021
r.